torsdag 14 augusti 2014

Tolv år sen sist i New York, blir det nån skillnad?

Mycket blir förstås likt på min mara i år, 2014, jämfört med förra gången, 2002.

Verrazanobron
Exakt samma bana är det till exempel, men vädret hoppas jag blir annorlunda. Då var det +2 på morgonen som sakta steg till +8, nu hoppas jag på 13-16 grader eller så. Mer folk i startfältet blir det i år då man delat upp starten i olika startfält och jag startar förstås i det sista startfältet utgår jag från.

Då var jag bara 58, klart jag var starkare då än nu vid 70, så tiden kommer att bli rejält sämre i år. Även då sprang jag sakta och tog en massa kort, 4.37 blev det då. Nu blir det rejält över 5 timmar med ännu många fler kort tagna.

Då hade jag på loppet med mig en engångskamera med 36 bilder i magväskan, nu har jag väl mobilkameran med mig med obegränsat antal bilder.

Då var det kö på hotellet till deras Internetdator i foajén för att kolla sin epost och sin tid, nu är det förstås WiFi på rummet.

Högljudd publik
Då bodde vi på Olcott på 72:a, granne med Yoko Ono, och hade 1 minut till Central Park och John Lennons Strawberry Field, nu är det Beacon på 75:e med hela 5-8 minuter till Central Park, men det får man väl se som jämnt skägg...

Då hade vi några dagar extra innan loppet och lite färre dagar efter loppet, nu har vi ont om tid innan loppet och några fler dagar som turister efter loppet i stället.

Etc. etc.  Träningen rasar på, Lite börjar det redan nu pirra i den gamla kroppen!              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar