söndag 3 augusti 2014

Marathon och 5:2

Jag kommer säkert att fortsätta med 5:2 under satsningen mot New York City Marathon.

Det gick förvånansvärt bra att 5:2-a inför Stockholm så det ska säkert funka nu också. Det enda är att 2-dagarna tränar jag bara på förmiddagen så det är lite pyssel ibland att få träningsdagarna att räcka till. Och så sista veckan kommer jag att äta som vanligt, 7:0 alltså.

Så här tycker en NY-bloggare man ska ladda inför maran...
Den här sommaren med mycket besökare på Stentorpet har jag inte 5:2-at riktigt 100%-igt och vikten är något kilo högre nu än vad den borde vara, men det är mest positivt, nu kommer jag att se bra effekt när jag blir med noga med 5:2.

Men om någon påstår något annat så har dom fel, det är det här som gäller: 5:2 och marathonträning går alldeles utmärkt ihop. Jag har läst lite kostråd just nu om vad man ska äta inför ett marathon, men jag har hållit på så länge nu och aldrig gjort något speciellt och alltså tom kört 5:2 inför en mara, så jag gör inget speciellt iför New York heller, kör på som vanligt. Jag är ju ingen elitidrottare, och jag vet att min stil fungerar.  

Och i morgon 4 augusti har jag 2-dag igen. Klockan är ställd för en tidig morgonjogg, värmen ska visst gå upp till 32 grader i morgon men då hinner jag med en lite korvända i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar