måndag 2 juni 2014

Vicken helg!

Det här var en av våra mest fullspäckade helger på länge, men med bra stöd så gick det hur bra som helst.
Hejarklacken på plats på Valhallavägen 

Nu är jag lite lat med det här blogginlägget, jag bara kompletterar mina två förra inlägg som jag skrev innan helgen om vad som skulle hända och så här blev det:

Lördagen, vaknade som 70-åring. Utan åldersångest, men visst låter det lite väl gammalt. Men jag var vältränad tidigt på plats i starten på Stockholm Marathon och då är det väl så att 70 bara är ett par siffror, klyschan säger ju att "man är inte äldre än man gör sig" hur man nu ska tolka det, men jag tar inte det där 70 så allvarligt. Maran gick bättre än på många år i kalasväder.

Vattenhålet på Odengatan
Så blev det familjefest i Sollentuna med alla klanmedlemmarna samlade. God mat och högt tempo med alla småungarna på bra humör. En 70-årsfest kan inte vara bättre.

Dressed for success
Och på söndagen var det stor show med rockkören Rock Everybody. Jag skulle ljuga om jag sa att jag sjöng hela programmet felfritt, men det gick helt OK i alla fall. Lite jobbigt bara att först stå i två timmar på repetitionen och sen en timme på förställningen. Jag var ju lite stel i benen...

Men det var både kul och gick bra. Nej man kan inte lura åldern, men banne mig, jag ska i alla fall hålla igång med hyfsat tempo ett bra tag till.

Mina prefabricerade blogginlägg för den här helgen infriades med råge, överträffades på varje punkt.

Nu är marahelgen slut slut slut
Körsångsrockarn andas ut ut ut
Men till nästa år igen
står han där till start igen
kan han nästan lova...

#blogg100 nr 94     6 nummer kvar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar