måndag 26 maj 2014

Skadeglad!

Aldrig i livet att jag är skadeglad om någon råkat illa ut, men jag gör skillnad för uppblåsta pensionerade ABB-direktörer som står där med lång näsa!

Bollen i rullning!
Jag fick ett mail från en kille som ville ta vid där jag fick bita i gräset härom året. Han ville återuppliva min idé i min gamla pensionärsförening, min idé som blev så totalsågad att jag till sist fick ta min hatt och tacka för mig. Jag ska inte älta detaljer mer än att den här killen nu börjar på nivån över mina fruktlösa försök, så dom som ABSOLUT INTE ville ha med "min verksamhet" att göra får nu snällt tacka och ta emot. Jag kan inte låta bli att vara lite skadeglad och det ska bli intressant hur dom reagerar. Hade dom varit på hugget hade dom varit på banan för 3-4 år sedan, men nu till sist får dom se att Sociala Medier är kanon i föreningslivet, jag som inte ens fick den där audiensen på 30 minuter jag bad om.

En tanke som slår mig är att det är lättare att bli lyssnad på om man är lång och vältalig som den här killen är. En som är en tvärhand hög och har en gnällig röst är lättare att avfärda. Då får man sitta och avreagera sig på sin blogg i stället till ingen större nytta.    

Ett annat tillfälle med skadeglädje kom jag på nu var när den lilla sportbilen körde om i en otäck fart, 150-160?, och försvann över raksträckan. Men så längs bort på rakan så blixtrade fartkameran! Hoppas det blev en bra bild den gången så att han också fick lång näsa.

Goa direktör'n va' inte ledsen nu och bitter
Han kan säkert lära sig att klara Twitter
Även Facebook, tror jag säkert snälla rara
direktören att med träning han kan klara!

#blogg100 nr 86        14 nummer kvar   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar