söndag 4 maj 2014

Nu ska det trappas ner!

En knapp månad kvar till Stockholm Marathon, nu börjar nedtrappningen. Sista långträningen var igår.

Kyligt men inte regnsjukt, bra väder för en riktig kraftprov. Bra precis en halvmara i Salaskogarna blev det, det var jag rätt nöjd med. Den här vändan börjar så fint genom stugområdet vid Olov Jons Damm innan man försvinner in på skogsvägarna. Jag har sprungit där så ofta, och gillar bäst kända vägar där man känner varje kurva och varje backe. Två och en halv timme för sig själv ute på skogsvägar där man knappt ser en enda människa och bara möter nån enstaka bil. Jag förstår om vanligt folk inte förstår tjusningen med det här, och en sån här vända är ingen sinekur, tvärtom en rejäl kraftansträngning. Men kanske det är 5:2-andet och några tappade kilo som gör att det har gått så bra den här våren.

Ändlösa skogsvägar

Så nu ska jag alltså börja trappa av och finslipa detaljerna. Träna starter och målgångsgester brukar jag säga. Och så får det bli lite lagom långa löprundor på nån timme eller så för att hålla igång sin normalt rätt lata lekamen. Och efter ett sånt här träningspass kunde det vara skönt med lite avkoppling med ett "After Run".

Stackars häggen fick inte blomma i år

Men i går efter halvmaran var jag i extra bra form så det blev till att ta fram sågen och ge sig på häggen som hade blåst omkull. Och så måste jag ta mig an min dator som börjar bete sig konstigt, det var med nöd och näppe jag fick till det här blogginlägget.

#blogg100 nr 64

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar