söndag 11 maj 2014

Ibland blir det inte som man tänkt sig

Tre arbetsdagar och massor att göra. Listan är lång den här våren på Stentorpet.

Måla, elda, tvätta knutbräder, snickra, slänga etc etc. Och springa, det allra viktigaste för mig i år! Dessutom var arbetslusten och entusiasmen ovanligt hög!


Men så började det med ett av vårens värsta busväder. Första dagen klädde jag inte på mig förrän till lunchen då det blev en kort tur ner till Måns Ols buffébord dit jag kom lite för sent. Äta buffé mot slutet av lunchen är ingen höjdare, inte lika fräscht som i början.

Regnet strilade fortfarande när jag kom hem så jag hyrde en av världens bästa musikfilmer från Headweb som just nu fått stöd för Chromecast, funkade perfekt! Jag måste käpa en Chromecast hem till lägenheten också!

Så njöt jag passande nog av "Singin' in the rain" från 1951! Ett film som fortfarande håller med fantastiska melodier och otroliga dansnummer. "Good Morning", "Make'Em Laugh", "All I do is dream of you" - en av mina årliga filmer med oslagbara melodier.

Den här rishögen "is no more" Skönt.
Så till slut framåt kvällen kunde jag måla lite, men elda....

Andra dagen var bättre, men det tar tid för bänkspjälorna att torka. Måla var inte att tänka på. Elda, gick riktigt knackigt, men på em fick jag närmast professionell hjälp när scoutledaren Calle tog över. Tvätta knutbräder då? Ja, det va det enda jag klarade av idag, men det blir så kallt om händerna, inte bra för leder och sånt. Tippen väntar jag med, allt är för blött och löpningen fick också vänta.

Tredje dagen har just börjat. Idag ska jag äntligen kunna måla lite och sen blir det löpning med dopp i ån efteråt! Så har jag tänkt, men det är stor risk för regn.... Blir det som jag tänkt mig , eller?

Här i Sverige är vi vana,
Vädret rår man inte på
Bättre på Copacabana
När kan bussen dit väl gå?

    
#blogg100 nr 71

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar