lördag 24 maj 2014

Generationsfråga?






"Ni är så småborgerliga" fick jag höra häromdagen och jag skrattade gott åt kommentaren. Ja, hur det nu är med det så kan jag i alla fall hålla med om att det är lite skillnad mellan generationerna, vi tänker lite annorlunda.


Minns inte exakt vad vi pratade om, men det var väl nåt om städning eller så. Vi har lagt ner en hel del krut på att rensa ogräs, bättringsmålat där det behövdes, städat under sängar och i hörnen där det inte blir städat så ofta, skruvat i skruvar och spikat i spikar som behövts åtgärdats, tvättat fönster etc etc. Men det är det väl ingen som tänker på.

Nä kanske, men det må väl vara en generationsfråga att man är lite extra noga med sånt som äldre när det vankas besök. Sen får jag väl erkänna att det i vårt fall är en könsfråga också, jag är nog lite mindre noga själv och i så fall också lite mindre småborgerlig om det nu är småborgerligt att ha städat kring sig. Men det är mycket annat också man tänker annorlunda om som äldre än som ung, med det är dumt att ta upp här! 

Jag har en FB-vän som också föredrar handskrivna brev

Nog tog jag mycket lite lättare på det mesta en gång i tiden, nu vill jag vara bra förberedd om jag tar på mig nåt och är lite sämre på att improvisera och ta't som det kommer nu när jag blivit äldre. Inte mycket att göra åt, det kommer med åldern!

Vi i den äldre generationen
toppar varenda intelligenstest 
det här är väl själva definitionen:
Ingen protest! Pappa vet bäst!

#blogg100 nr 84    16 nummer kvar  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar