tisdag 27 maj 2014

Färdigtränat

Rockkören Rock Everybody har tränat färdigt för den här säsongen. På Carlforsska på söndag 1 juni ska vi se om vi tränat tillräckligt.
Vi bidrar till stans kulturliv!

En PRO-kör, 200 panschisar..., kan det va' nåt? Det får andra bedöma, om det låter bra eller så, men jag tycker det låter riktigt bra! Men objektivt är det bäst att avvakta recensionerna efter söndagsshowen och för egen del är jag mest spänd på vad mina fem supportrar tycker.

Jag missade de tre första träningarna bär kören startade i september förra året men sen har jag faktiskt inte missat en enda måndagsträning. Förutom att det är skoj att sjunga har jag under den här tiden lärt mig att det blir fysiska reaktioner när man sjunger i kör, hjärtat påverkas positivt och i skolan orkar eleverna som sjunger i kör skolarbetet lättare, det finns en massa forskning om körsång som jag roat mig att läsas under det här året.

Några av låtarna vi sjunger trodde jag aldrig att Lars Jauring skulle få ordning på när vi började i höstas, men han är tålmodig

Sjung i kör, ät nyttigt (gärna 5:2), motionera flitigt... Nästan så man blivit för präktig! Men jag svär ibland, det för att kompensera en del och dra ner präktighetsstämpeln lite grann.

Efter showen tar kören semester och till hösten kommer det 30 nya körsångare, dom som står på kölistan. Idel damer, vi 15-18 gubbar får inget nytillskott. Varför törs inte vi killar ställa upp?


Körsång på måndagen missar jag sällan
men nu har jag ledigt sommaren lång
nystart i september och dessemellan
får jag fylla tiden med solosång

#blogg100 nr 87                  13 kvar



       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar