onsdag 28 maj 2014

EU-valet och Rock Everybodys konsert

Vem minns inte Cato från skoltiden, "för övrigt anser jag att Kartago..... etc". Vi har biljetter kvar till vår konsert med Rock Everybody på söndag så jag gör som Cato, både börjar och slutar mina inlägg några dar med: För övrigt anser jag att du borde gå på Rockkonsert på söndag, Carlforsska kl 16.00. Biljetter finns att köpa på Carlforsska innan konserten, 15.00 - 16.00

Så några funderingar om EU-valet.

Trist att Sverigedemokraterna gick framåt så mycket, riktigt trist. Jag är lite kluven till Störningsjourens kampanj att störa SD:s möten. Jag hade visserligen gärna varit med själv och stått med ryggen till, men får dom inte lite oförtjänt martyrstatus då? Så att dom i stället får nya anhängare? Valanalysen kanske visar om det är så eller inte.

Att det gick bra för Fi är bra i och för sig, jämställdhetsfrågor går ju så långsamt, men är, jag är lite kluven där också om det är bra med så många partier. Om det blir för mycket snack och för lite verkstad. Men jag hoppas att Fi kan göra skillnad. MP:s framgång var imponerande, jag blev miljöpartist i SVT:s test innan EU-valet även om jag inte röstat på MP, men jag ligger väl bra nära.

Och det riktigt riktigt trista var alla framgångar för främlingsfientliga och nazistiska partier runt om i Europa. Man blir mörkrädd, men desto gladare när man ser ungdomar som engagerar sig mot sånt där. Dansk Folkeparti - Ukip - Front National - Gyllene Gryning - SD - NPD - Jobbik ....

Nu kan man bara hoppas på en kraftig tillbakagång för SD i riksdagsvalet i höst.

För övrigt anser jag att du borde gå på Rockkonsert på söndag, Carlforsska kl 16.00. Biljetter finns att köpa på Carlforsska innan konserten, 15.00 - 16.00

Det finns ännu kvar biljetter
Till vår körsångsshow med rock
knappast finsång och sonetter
mera tufft - vi går på knock!

#blogg100 nr 88       12 nr kvar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar