torsdag 1 maj 2014

Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder....

Rena rama flosklerna, visst finns det dåligt väder.

Efter maten igår kväll tänkte vi oss en tur till en lämplig Majbrasa. En ny plats för i år med brasa var Stadsparken och det verkade bra. Eller så tänkte vi oss Djäkneberget, kanske båda. Men vi hade nätt och jämnt plockat undan disken innan regnet började.

Utsikt från balkongen på 1:a maj 2014
Jag antar att bra många tog sig ut till brasorna ändå i regnet och senare snöslasket, men det var skönt att vi hade det goda omdömet att hålla oss inne. Vi kollade i stället SVT:s Valborgsfirande i vackert vårväder i Lund, bra mycket skönare än att stå ute i kylan och huttra. Som jag gjort så många gånger när barnen var i den åldern att det inte var ett alternativ att ställa in.

Men hela Valborg fram till kvällen var fin. Min "Att Göra"-lista var lång och jag fick massor gjort så jag hade inget dåligt samvete för att stanna inne och titta på TV när regnet strilade.

Och nu får det bli en 1:a maj-promenad i stället när solen har kommit tillbaka!

#blogg100 nr 62

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar