fredag 30 maj 2014

Attack!


Här inne i hörnet bor fam. Björktrast
Jag brukar var så snäll mot fåglarna här på Stentorpet, men nu gjorde jag något riktigt dumt, både jag och Margareta blev attackerade.

Jag skulle bara riva ner lite gammal vass längst in i hörnet på tomten och märkte först ingenting, men Margareta som kom sättandes och ropade att jag skulle sluta.

Hoppas det inte gick alltför illa, men där mellan benen på mig struttade det fram några fågelungar och över alltihopa flaxade och skrek en tvärilsken fågelmamma. Björktrast tror jag, jag drog mig iväg på avstånd så jag såg inte riktigt. Efter en halvtimme eller så smög jag dit igen, men fru Björktrast var fortfarande tvärilsken så nu får hon vara ifred och reda upp eländet jag ställde till med.

Sånt där har hänt förr när jag klippt björkhäcken t.ex. och kommit för nära ett fågelbo eller då jag irriterat sädesärlorna som alltid bor under taknocken på gäststugan. Fågelmammorna är riktigt modiga när dom försvarar sina små.

Det här var väl också ett tecken på hur lite som händer en sommardag i sommarstugan. När alltså en fågelmammas skrikande blir till ett inlägg på Utsiktsbloggen, det enda som hände idag. Jo, det dök upp en extra stor studsmatta på granntomten också, barn tycker ju det är roligt att studsa.

Fru Björktrast hade synpunkter då jag kom alltför nära
hon höjde tonen rätt rejält för att hjälpa sina kära
Förlåt fru Björktrast hur ska jag väl detta reparera?
Ni ska få va' ifred, jag rensar inget mera. 
 

#blogg100 nr 91      9 nummer kvar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar