måndag 24 mars 2014

Vilken tur att vi sparade den här målarburken.

Jag är oduglig på att måla, det har jag bevisat så många gånger, i stugan och i villan på sin tid. Däremot är Margareta pedantiskt noga med färger.

Riktigt snyggt målat
Tom fick jag bakläxa den gången jag köpte en burk med färg som jag tyckte skulle passa till verandaräcket i stugan, inte ens det blev godkänt. Då fick jag lov att ställa undan min burk och i stället köpte vi hem samma röda färg som huset är målat i. Sen satt Margareta i 3-4 dagar just när den sommaren var som varmast och målade och målade utan att spilla en enda droppe! 

Men idag fick jag i alla fall användning för min burk jag en gång hade tänkt ha till verandaräcket. Färgen hade stått oanvänd några år i källaren i stugan, men nu kom den till pass. Inte för mig men för Margareta förstås. Den blev perfekt för att fräscha upp våra IKEA-plattor vi har på balkonggolvet här hemma i lägenheten.

Rätt jobbigt att måla dom här plattorna också, men det var bäst att jag höll mig borta från målandet, jag hade säkert vickat burken så att all färg runnit ut, det har hänt mig alltför ofta. Men Margareta stretar på, i morgon är nog alla plattorna klara så får jag i alla fall äran att lägga dom på plats. Och burken räcker till att fräscha upp våra balkongplattor en gång till om några år.  

#blogg100 nr 24
#blogg100öw nr 55  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar