onsdag 12 mars 2014

Lunchpatrullen i allmänhetens tjänst

Senaste nedslag var på Coop Kök & Café i Västerås. Coop Forum mitt i lunchrusningen.

Coop Kök & Café Västerås







Här åt jag ofta arbetslunchen förr om det passade mellan ett par kundbesök, men nu är det väl mer sällan. Men så såg Margareta att dom hade Bruna Bönor idag, så vi tog en lunch där när vi ändå skulle dit för att proviantera. Det fina här är att dom ofta har riktig husmanskost: Skomakarlåda, Plommonspäckad Fläskkarré, Bräckt Kassler etc. står på veckans matlista. Och idag alltså Bruna Bönor som Margareta åt och Ugnsbakad Fiskfilé som jag tog.

Bruna bönor med fläsk
Jag såg att dom har ordnat två kassor nu så att kön ska flyta bättre, men där var det strul så bara en kassa funkade idag, det blir ett minus. Margareta var "så där" nöjd med sina bönor men min fisk var en fullpoängare så jag sätter betyget fyra köttbullar för dagens lunchtraktering.

I betygen som tidigare kunder lämnat har 10 st gett toppbetyget fem stjärnor och bara en hade nöjt sig med tre stjärnor, så de flesta verkar vara nöjda. Undrar om det inte är det här med husmanskost folk gillar, tom Pitepalten fick toppbetyg såg jag bland betygen.

72 kronor var prisvärt och 4 köttbullar blev alltså betyget.

#blogg100 nr 12
#blogg100öw nr 43

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar