torsdag 20 mars 2014

Hänt på Actic

Jag fick en stund över idag till ett extranummer:
Originalskåpen från 50-talet

Torsdag = halvfastedag och joggingdag, men vattnet var avstängt i lägenheten så utan dusch fick det bli löpbandet på Actic i stället. I omklädningsrummet tjuvlyssnade jag på en kille som berättade om sin träning. "Bandet en timme sen kör jag vidare på redskapen" berättade han lite världsvant och sa nåt om polisen tror jag och att dom hade hårda krav. Tänkte han kanske söka in till polisen?

Jag körde igång på mitt löpband, och det gick riktigt bra idag. Lätta skorna och högre fart än jag brukar. Trekvart tänkte jag springa idag. Och efter en stund kom killen jag lyssnat ut till löpbanden och började han också. En ung grabb runt 20 och lätt överviktig. Startade sitt löpband, men där tog han bara en lugn promenad och efter 30 minuter var han klar. Han kunde inte ens ha blivit svettig och efter promenaden på löpbandet gick han tillbaka till omklädningsrummet. Så när mina trekvart var slut var han ombytt och klar och på väg hem. Hoppas han tuffar till sin träning så att han kan bli polis en gång.

I bastun råkade jag hamna tillsammans med en kille jag ytligt känner sen nästan 20 år tillbaka men som aldrig hälsat fast jag så ofta har försökt. Kanske en sån där som Felix Herngren som inte känner igen ansikten? Strunt samma, nu kom han inte undan och vi hade ett trevligt samtal i bastun.

Ingen större dramatik på Actic idag alltså, men skrivklådan var svår och halvfastedagen är lång så det här får duga som ett extranummer.

#blogg100 nr 20, extranummer
#blogg100öw nr 51, extranummer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar