måndag 3 mars 2014

Gratis eller ska man betala?

En vanlig debatt på insändarsidan i lokaltidningen är parkeringsavgifterna i centrum här i Västerås. Nu tar jag visserligen aldrig bilen till stan själv, jag har knappt 500 meter att gå, men om jag nu skulle behöva göra det nån gång har jag inga problem med att det kostar några tior.

Vi köper bilar för 2-3-400.000, tankar lätt för ett par tusen i månaden, men ska man betala ett par tior för att ställa ifrån sig bilen då är råget måttat! Det är klart att det måste få kosta tycker jag! I Västerås är det mest privat mark i centrum, det är tokigt tänkt att parkeringen där ska betalas av skattepengar, men det är det folk tycker på insändarsidorna. Billigare parkering är en stor sak här i Västerås. Men i Sala är det gratis med parkeringsskiva.  

Det är klart att jag blir glad om jag hittar en gratisparkering nån gång, men nej, att parkeringen kostar har jag inga problem med. Och nu i kväll laddade jag in appen easy:park i mobilen, då hoppas att det blir enklare att parkera om jag nu behöver det nån gång, man betalar enkelt med mobilen. En sak till att lära sig, men det verkade rätt lätt och appen var gratis.

Det tycker man alla appar ska vara, oftast avstår jag från en app om den kostar en tia! Småsnålt! Vi testade Swish, Calle och jag, som är gratis att ladda ner, men hur var det, kostar det något att swisha? Han swishade över en krona som test och den hamnade på mitt konto. men om banken tar betalt för tjänsten är det inte lika intressant.

Ibland är man småsnål, ibland är det OK att betala.

#blogg100      nr 3
#blogg100öw nr 34

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar