söndag 16 mars 2014

Första intrycket är inget att lita på

Första intrycket ska ju vara så himla avgörande, helt avgörande har man hört. Sju sekunder har man på sig. Men jag undrar om det är så klokt att lita på första intrycket. T.ex. första gången jag skulle köra upp bilen från vårt trånga garage trodde jag att det skulle jag aldrig lära mig. Nästan så att jag ångrade att vi flyttat hit. Men det var lätt som en plätt redan andra gången.

Klassisk reklamslogan
Häromveckan satt Calle som passagerare och tyckte att det var allt bra trångt där i svängen till uppförsrampen. "Går väl OK med en liten Citroën men värre med en V70" trodde vi. Så idag fick jag äran att prova med Volvo V70 men det var ju lätt som en plätt det också. Så jag fick lov att kolla lite mått nu och ser jag rätt så är det inte så himla mycket som skiljer på vår lilla Cittra och en stor V70. Eller rättare sagt ett par tre decimeter på längden ser mer ut än vad det egentligen är. Och fem centimeter på bredden ser också mer ut än vad det är.

Lilla Clion vi skulle ha två veckor en semester en gång såg så liten ut när vi hämtade ut den men sen var den ju hur rymlig som helst minns jag att vi tyckte.

Första gången jag provade en 24-växlad cykel stod Anders bara och skrattade, jag fattade absolut ingenting hur jag skulle göra och då var jag väl i alla fall 45 år eller så. Och första gången jag åkte flygplan var ju hur otäckt som helst. Men det mesta går ju så mycket bättre redan andra eller tredje gången.

Så Ta't lugnt, ta en Toy! Första intrycket är inget att lita på. Och nästa bil blir en liten småbil, den är inte just någe' mindre den än dom där andra bilarna: Men lättare att parkera.

#blogg100 nr 16
#blogg100öw nr 47


                

                 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar