tisdag 18 mars 2014

Föredrag idag på Lions

Alltid kul att prata om Sociala Medier. Ikväll är jag inbjuden till Lions Club Västerås Lundby för att berätta lite om min syn på Sociala Medier, vad det är och vad man törs göra med det här fenomenet.

När jag slutade arbeta hade jag aldrig hört talas om Sociala Medier, Facebook och sånt, men så läste jag i tidningar och hörde på radion om att blogga, vad nu det kunde vara och Facebook lät ju konstigt så det var bara att börja läsa på nätet och få lite tips hur man skulle göra. I början blev det allt en hel del fel men det var bara att kämpa på och prova sig fram.

Sen kom Twitter, Google+, Instagram, Pinterest, Vine....

Lite avundsjuk kan man ju vara på dom som är yngre och har arbetskamrater och andra likasinnade där man kan lära sig av varandra, men nu har jag i alla fall till sist lärt mig så pass mycket att jag kan försöka lära andra och det känns fint, så i kväll på ett medlemsmöte hos Lions ska jag berätta om det jag kan om Sociala Medier, kanske det blir fokus på Facebook.

#blogg100 nr 18
#blogg100öw nr 49

1 kommentar:

  1. Lycka till!
    Du med din entusiasm kommer säkert att " frälsa " några nya själar.
    Du får gärna använda mej som exempel. Men det är klart dom här nya själarna har ju inte dej som hjälpsam och entusiastisk granne.
    Eva W

    SvaraRadera