torsdag 13 mars 2014

Det är inte lätt att hänga med

Aviciis lilla stuga
Allt går så fort nu för tiden, man ser nya namn men har noll koll på vad det är för filurer.

Att Avicii är svensk och fick nåt pris för en tid sen vet jag. Grammy? Men han är ju DJ vad jag vet. Jonglerar med skivor, hur kan ha köpa en villa i Los Angeles för 100 miljoner kronor? Det kan ju inte ens jag....    

En DJ står väl på ett disco och hojtar. Men den här Aviccii, skriver han egna låtar? Sjunger han själv? Så lite man vet som pensionär och jag blir inte så mycket klokare när jag googlar och läser på. Men vare sig han bara spelar andras låtar eller sjunger själv eller nåt annat så är det bra tryck i låtarna på Spotify som man hittar under Avicii. Inte min musik, men att det är bra musik är lätt att tycka. Men sen fattar jag inte riktigt vad "Remix" betyder i det här sammanhanget. Nej det här är moderna fenomen över mitt huvud, undrar om mina barnbarn kan förklara det här för mig...  

Hans mamma, Anki Lidén,  känner jag i alla fall till lite mer.

#blogg100 nr 13
#blogg100öw nr 44

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar