fredag 7 mars 2014

Den bästa stunden på hela veckan!

Fastän vi är pensionärer har vi ett rätt tight veckoschema. Långt ifrån det man har med jobb och barnhämtning förstås, men vi måste hela tiden kolla kalendern i alla fall.

Då är just den här stunden, fredag lunch, den bästa på hela veckan. Inget inbokat för eftermiddagen, dagens motion är avklarad, 15 km jogging för mig och tuff cirkelträning på Actic för Margareta och så är fredagen en "fem-dag" så vi får äta normalt idag. Att det sen är lite vårkänsla idag, första joggingen för året utan mössa och vantar, gör ju inte saken sämre. Så nu tar vi en eftermiddagspromenad på stan!
Jag tänkte inte köpa nåt, men den här kostade bara 55 kr.
--------

Vi tuffade runt en stund var för sig och sammanstrålade som vanligt på bibblan för att bläddra lite i dagens Sala Allehanda. Och hemma från stan fick jag lov att vila benen en stund i sköna läsfåtöljen med lite gott som Margareta hade med sig hem från stan. Jag har lite träningsvärk efter förmiddagens tuffa joggingtur så nu gör vi inget mer idag mer än relaxar. Den bästa fredagseftermiddan på en hel vecka!

Men inlägget var så ointressant så jag får be om ursäkt för det och så det får gå som ett extranummer idag.

#blogg100 nr 7, extranummer
#blogg100öw nr 38, extranummer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar