tisdag 25 februari 2014

Vad heter det under "Budget"

Kanonljud. Rekommenderas!
Frågan blev aktuell när jag läste dagens VLT. Man testade hörlurar och klassade dom i tre grupper. Budget, mellan och lyx.

Själv köpte jag för någon månad sen nya hörlurar till mobilen på Clas Ohlson. "Inget billigt skit" tänkte jag och ratade 69-kronorslurarna. Ja, även 99-kronorslurarna såg lite taffliga ut tyckte jag så jag kostade på mig ett par 149-kronors. Riktigt bra lurar som jag är så nöjd med. Jag har haft dom på joggingrundan och sprungit i takt med Frank Sinatra och några andra favoriter, fungerar fin-fint. Kanonljud, i alla fall det öra där jag hör nånting överhuvud taget.

Jag brukar sitta i nattmörkret och njuta av mina Spotify-favoriter i mobilen när Margareta lagt sig tidigt så att jag inte kan lyssna i stereon, men nu blev jag tveksam - finns det alltså bättre lurar än mina 149-kronors? Det kan väl inte vara möjligt?

För i dagens test av lurar läser jag att budget innebär 4-500 kronor, mellanklassen ligger på 16-1800 och lyx 3500. Vad är nu detta? Det står inget om 149 kronor! När gick tåget så att jag blev så här frånåkt? Har jag köpt pensionärslurar, eller...?

Eftersom ljudet är så bra (och det är väl det viktigaste?) så får mina 149-kronors hänga med ett tag, men blir jag mobbad pga mina lurar så får jag väl tänka om och bli lite trendigare. Man vill ju hänga med och vara "inne"! Ett par knallgula lurar som matchar min knallgula Nokia 920 är jag lite sugen på. Jag ska lägga upp en sparplan.

#blogg100 nr 29 - 71 to go

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar