torsdag 27 februari 2014

Tvätt, tvätt, tvätt

En veckas träning
En av joggingens avigsidor är det här tvättberget som byggs upp vareviga vecka. Tur att vi har gott om tvättider i tvättstugan.

Så här års behöver jag tre, ibland fyra, lager på överkroppen och två lager på underkroppen. Plus kallingar förstås. Sen med minst tre joggingturer i veckan är det bara att multiplicera och räkna ut hur många kubikmeter det blir. Och några pass på Actic bidrar också.

De yttersta lagren tvättar jag normalt inte varje gång, dom kan få hänga med på två och ibland tre rundor innan det blir tvättmaskinen men ändå blir det alltså så här. Snacka om att man väntar på värmen så att det räcker med kortbrallor och en T-shirt! I senaste tvätten var nog 90% av tvätten mina träningskläder.

En kär gammal vän
Min mössa är värd ett eget kapitel. Den fick jag av Margareta efter mitt första Lidingölopp 1998! Och hänger fortfarande med! Den tvättar jag visserligen inte heller varje gång, men den börjar allt bli rätt sladdrig nu men under femton vintrar är den säkert tvättad över 200 gånger i alla fall! Den borde jag lägga till mina värdesaker, den har ju följt mig som en kär kamrat genom min löparkarriär och ska få hänga med to the bitter end.

Och nu har jag just avverkat en löparmil igen och tvättkorgen har börjat fyllas på igen. Ett evigt kretslopp.

Mina egen blogg100-räkning kallas nu #blogg100öw för att inte störa den officiella räkningen mer än jag redan gjort. Så kommer jag att ha två räknare fr.o.m. 1:a mars. Bsdv.

#blogg100öw nr 31 - 69 to go
      




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar