fredag 7 februari 2014

Smygreklam i bloggen

Min blogg är ju reklamfri, men ibland är det lite konsumentupplysning i texten som närmar sig smygreklam. Som det här:


Jag behövde ett nytt hänglås till klädskåpet på gymmet. Kombinationslås så jag slipper hålla rätt på nyckeln och jag kollade på Coop Forum. Dom hade några varianter där men lite väl fina och dyra. 150-200 kr så där, men jag kunde gott nöja mig med ett enklare lås.

Så jag kollade Clas Ohlson förstås och köpte ett kombinationslås där för 49 kronor. Såg ut att vara rätt stabilt och med ett pris som jag tänkt mig. Vilket klipp tänkte jag, uppåt 75 kr hade varit OK.

Men så behövde Margareta också ett nytt lås så vi kollade lite när vi var på Rusta. Och där fanns precis samma lås som på Clas Ohlson, men här fick man två stycken för 49 kronor! Vi köpte förstås två och har nu ett i reserv tills jag som vanligt glömmer mitt någonstans och behöver ett nytt. Rustas heter Bruksbo, CO:s heter Cocraft, men är f.ö.identiska. Finns i en massa olika färger.

Nu är vi inte alltid ute efter det allra billigaste. Vi betalar gärna lite extra för Fairtrade t.ex. och jag handlar gärna på Clas Ohlson på Igor så att det inte bara blir damklädesaffärer kvar i centrum, men se det här som lite konsumentupplysning om du inte är vid kassa och behöver ett nytt hänglås av typen kombinationslås.

#blogg100 nr 11 - 89 to go

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar