torsdag 6 februari 2014

Löpning en hjärtefråga

En selfie innan start
Dagens Vlt hade en så bra rubrik som jag får lov att sno, det är så jag tänker också. Dagens löprunda kan vara värd att reflektera över.

För det första rent allmänt att det alltid är bra att röra på sig som temat var i reportaget i Vlt, hjärtat mår bra av all motion. Och jogging är en genial motionsform, kostar så lite och ger så mycket. I reportaget sprang man i grupp, men det är inget för mig. Man har inte samma driv i stegen vid 70 som vid 40-50 som löparna var i artikeln, jag fortsätter nog som ensamseglare om jag inte dyker på några ålderskamrater.

Vedbobacken kan väl duga för nästa OS


För det andra så är jag så himla nöjd med min egen form i år, den bästa formen på minst 5-6 år! Det är väl den milda vintern kan jag tro så för min skull får det gärna fortsätta att vara milt. Dagens löpning på snöfria cykelbanor och ett par plusgrader var kanon. Lite för mycket kläder bara men en härlig 14 km-runda på för mig lite nya vägar.

För det tredje sen så tänker man så bra när man springer. I alla fall mycket, tankarna far hit och dit. Har man t.ex. nåt problem att lösa fixar man det lätt på joggingrundan bara det att när man väl har kommit i mål har man glömt hur det var man skulle lösa problemet. Men att göra några uträkningar i huvudet mens man springer är helt omöjligt. Omöjligt att räkna ut mellantider och hastighet t.ex. Men en sak jag tänkte idag kommer jag ihåg, det får bli en fundering om den tanken  här i bloggen endera dan. Och att löpning är en hjärtefråga glömmer jag aldrig.

#blogg100 nr 10, extranummer - fortfarande 90 to go

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar