tisdag 4 februari 2014

Grattis Facebook 10 år idag

Jag på Fejan
Vi har umgåtts ett bra tag, FB och jag. Vi har känt varandra sedan 13 oktober 2007 och det var verkligen en trevande konversation i början av vår bekantskap, tex konstaterade jag 16/12-07 att jag städade på skrivbordet! Det var låg nivå på inläggen då och Facebook minns allt man skriver! Här är lite vad som varit mellan FB och mig:

Ja, det där att städa skrivbordet är lika aktuellt idag, Margareta tjatar varenda dag att jag borde städa på skrivbordet, så det var ju bra att jag hittade det gamla inlägget.

Bättre än Facebook?
Anders och Annika var mina första FB-vänner och Elisabeth kom lite senare. Inte trodde jag att dom ville vara vän med sin pappa på FB, men det har man ju sett senare att det är ett suveränt forum för att hålla kontakt, skriva något kort, lägga ut en bild eller göra en kommentar, men sånt förstod jag inte från början. Men rätt snart förstod jag att även vi äldre kunde ha nytta av det här och försökte med kurser men det var rätt svårt att få igång folk så jag har gjort ett uppehåll med kursandet eller har jag helt slutat(?), det får framtiden visa. Spiken var nog när jag efter sista kursen tackade mina elever för ett intresserat deltagande men en av eleverna sa "Jag tycker man ska skriva brev för hand i stället!" och en annan undrade vad det var för fel på att skicka epost. Efter 5 kursdagar! Tack för kaffet! 

Mina föredrag om Fejan på bibblan var nog det roligaste hittills då det blev lite positiv diskussion och riktigt slut är inte min coach-karriär än, jag ska hålla ett fördrag på Lions i vår! Men om eftersnacket där blir att gula Post It-lappar är bättre än statusuppdateringar på Facebook så stämplar jag definitivt ut!

"Vi ses på Facebook" brukar jag säga när jag träffar gamla bekanta som lekkamraterna hemma från går'n, studentkamraterna, bästisen från ungdomsåren m.fl. men aldrig att nån vill vara med, vi är nog en körd generation.

Grattis igen Facebook, jag håller på dig! Jag hade det inte sånt här när jag var ung, vilken tur att jag har det nu! Sen ser jag att vännen Mark är tvilling liksom jag. Han blir 30 i maj dan innan jag blir 70, vi tvillingar håller på varandra så jag hejar på dig Mark Zuckerberg!

#blogg100 nr 8 - 92 to go

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar