lördag 22 februari 2014

Det blev många mackor igår

Det är likadant varje gång jag ser på spännande idrott. Så fort det börjar dra ihop sig och bli så där nervöst så kommer hungern.

Jag hade egentligen bara tänkt se början och sen sista perioden av matchen Sverige - Finland, men så blev jag kvar vid TV:n och följde hela den spännande matchen. Jag kom mig inte för att ta promenaden, och istället for jag som en tätting mellan köket och TV-fåtöljen. 

Svårt att motstå
När Finland tog ledningen tog jag den första mackan. Sen kom det några utvisningar för Sverige och då fick jag trösta mig med ett par äpplen. Kvitteringen klarade jag men sen när Sverige tog ledningen blev det allt en macka till. Med rejält med ost. Andra lugnar väl nerverna med en back öl eller så, så några mackor och lite frukt är väl egentligen rätt harmlöst, men det funkar ju så att när man väl kommit igång med det här småätandet så är det som om spärrarna släpper. Så jag norpade en hel del karameller också ur karamellpåsen utan att jag ens tänkte på't. 

Det var en spännande match med ett lyckligt slut, och många spännande finaler är kvar. Långloppen på skidor, och hockeyfinalen framför allt så det kommer allt att bli en hel del ytterligare smörgåsätande, men det tar jag igen efter OS.
  
Spännande idrott borde sändas på mina fastedagar då jag slår av de värsta hungerkänslorna. För idag har jag med råge tagit igen de kalorier jag avstod från i torsdags.

#blogg100 nr 26 - 74 to go           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar