lördag 1 februari 2014

Avslöjad, men här är sanningen

Djup koncentration
Årets Arosiensis damp ner i brevlådan igår. Den årliga tidningen för oss gamla studenter från Högre Allmänna Läroverket i Västerås.

Jag hade tänkt gå ur den föreningen, min avgångsklass hade sitt 50-årsjubileum förra året och jag hade inte tänkt vara med på vårfesten eller några andra aktiviteter i år. Men nu vet jag inte riktigt, det var en trevlig tidning med fina reportage så jag kanske betalar årets 200 kr. Porträtt av några lärare mm var kul och så ett intressant reportage från just vårfesten förra året. Det var där jag blev avslöjade med att koncentrerat fingra på min Nokia 920 medan Lasse H roat övervakade dramat.

Vad var meningen med att ta in den bilden. Kanske ett inslag i debatten att "nu har det gått för långt" som man brukar höra om mobilanvändandet. Folk knappar på mobilen på bio, vid matbordet, vid hämtningar på dagis osv, det är sånt man brukar höra. Så jag kom väl på bild som ett varnande exempel kan jag tro.

Nu hör det till saken att jag visade Lasse bilderna jag med mobilen tagit tidigare under dagen och under "banketten", bilder som sen delades med mina fd klasskamrater på Skydrive och Facebook, bilder som resulterade i många tackmail från klasskamraterna. Så i stället för att bli avslöjad som ett varnande exempel betraktar jag mig som en förebild för oss övermogna ungdomar, det framgick inte av reportaget.

Ytterligare en kommentar måste bli att det där var nog enda gången under 2013 jag framträdde i slips! Det kanske också bidrog till att jag fick förgylla årets upplaga av Arosiensis.

#Blogg100 nr 5  95 to go          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar