fredag 10 januari 2014

Vi syndade i natt, Margareta och jag

Jag sover oftast bra. Visserligen bättre i stugan än hemma i stan och visst har jag haft stressiga perioder när jag legat och vridit mig några timmar runt fyra och ältat saker som blir så stora och svårlösta där i vargtimmarna, men ändå: jag sover oftast bra och har alltid gjort det. "Den som sover syndar inte" heter det, men i natt var vi vakna och syndade.

Flykten från Läger 14 : den dramatiska rymningen från ett nordkoreanskt fångläger (inbunden)Jag försökte först behärska mig. Brukar sitta uppe en stund och läsa men hade inget på gång så jag köpte mig en ny bok där mitt i natten, 29 kronor på Adlibris. "Flykten från läger 14"  handlar om ett Nordkoreanskt fångläger och Shin Dong-huyks dramatiska flykt. Så satt jag i mörkret med e-boken nedladdad i mobilen och läste om Nord-Korea och fruktansvärda vidrigheter, om svält och avrättningar, knappast bra för att bli trött. Margareta spelade lite Wordfeud på sin mobil med en kompis och kollade nyheter och läste lite hon också.

Det var natten efter en 2-dag så det kurrade rätt rejält i magarna, kanske en frukt kunde hjälpa? Jag brukar alltid hålla mig till den vanliga frukosttiden innan jag äter något, men det har hänt att jag tagit ett äpple. I natt räckte inte det. Vi gav upp båda två och gjorde en raid i kylskåpet. Två ostmackor och ett äpple drog jag till med och Margareta syndade hon också men inte lika mycket. Det här får inte bli en vana, det är annars rätt skönt att ligga halvvaken och känna magen krympa under natten efter dagen före, men i natt gick det inte, Flykten-boken är inget att skämta om, men det kanske var beskrivningarna där som gjorde att det kurrade lite för mycket i natt.

Lite segt idag när man inte sovit som man borde ha gjort. Klockan ringde tidigt för ett träningspass på Actic.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar