fredag 24 januari 2014

På viktigt uppdrag

Selma provsmakar
Klockan var ställd på halv sex i morse. Men jag vaknade redan halv fem för säkerhets skull, jag ville inte försova mig.

En viktig uppgift för oss äldre är att bistå barnen i det där som kallas livspusslet och idag skulle vi passa  Nelly och Selma. Det brukar det bli nån fredag då och då, och flera av våra kompisar har en dag i veckan då det är hämtning på dagis i Stockholm, och vi har också haft såna perioder, men nu är det mest dom här fredagarna i Uppsala för oss.

Nyduschade var vi iväg i pendlartrafiken redan före sju och alla har bråttom förstås till sina jobb men det gick bra ändå. Torrt på vägen och måttligt med bilar, vi har varit med om värre. Riktig pendlare var jag bara 3-4 månader en höst innan jag fick nytt jobb hemma i Västerås, det måste vara slitsamt för dom där som pendlar varje dag år ut och år in.

En gång i tiden hade Margareta och jag mycket nytta av våra föräldrar med att passa våra barn när vi hade våra aktiviteter, så aldrig nånsin har vi sagt nej till såna här uppdrag, det är självklart att vi hjälper till när vi kan.

Pulkabacken, skidor, pussel, mellanmål, kurragömma.... man blir allt lite spak. Så avslutade vi barnpassningsdagen med att baka chokladbollar med strössel så nu ska vi allt ta en fikapaus. I kväll somnar vi ovaggade!                


1 kommentar:

  1. Mycket goda chokladbollar, tackar! Och tack för barnpassningen.

    SvaraRadera