torsdag 30 januari 2014

Lunchpatrullen har gjort ett nedslag


   

Li Yan Park på Pilgatan
Pensionärslivet kan få en liten guldkant med en lunch på stan, och samtidigt blir stans lunchställen bedömda ur en sträng matkonnäsörs synvinkel. Jag ser att dom blir nervösa när dom ser mig komma in i deras restauranger, dom vill ju inte få dåligt betyg.

Idag var jag på gamla Balkan, mitt lunchställe för 10-15 år sedan. Det var det en riktigt sunkig sylta då, men det var närmast dit från min arbetsplats. Nu heter den Li Yan Park med asiatisk buffémat. Spännande att se hur det var där nu.

Två köttbullar till Li Yan Park
De flesta såna här ställen är rätt lika. Samma maträtter och samma smak. Det här är den enda restaurangen där i området så många äter nog sin arbetslunch där jämt, jag skulle nog tröttna rätt snart om det det här var mitt vanliga lunchställe. Maten var väl OK men inte mer. Det är lite för trångt runt buffébyttorna men 80 kronor för buffén och dryck är väl ett rätt normalt pris men sorry mister Li Yan, jag tror nog ni får rycka upp er åtminstone om jag ska göra ett återbesök.

Men jag hade ett trevligt samtal med Lasse W så två köttbullar blir betyget.

#blogg100 nr 3, 97 to go.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar