måndag 20 januari 2014

Jag klippte mig idag

Mitt klippställe
Ja, vad är det med det då? Ingenting mer än att jag tycker att tjejerna på Klippstugan är himla duktiga.

Säkert slitsamt för ryggen men hur är det med inkomsten? Knappast högavlönat antar jag men det är väl omväxlande med nya kalufser hela tiden och kreativt som idag när Ebba själv fick föreslå hur hon skulle klippa mig. Jag har några besvärliga virvlar som kräver yrkesskicklighet och idag var det högklassigt. Tack Ebba!

Nyklippt i slapparfåtöljen
Medan jag nöjd gick hemåt började jag filosofera om att det var märkligt att jag aldrig nånsin blev klippt av mormor Elna. Hon var driftig och omskolade sig till damfrisörska samtidigt som hon skötte tre barn. Undrar om morfar Axel var så flink att hjälpa till med att städa och byta blöjor, sånt gjorde väl inte karlarna på den tiden. Mamma Karin hjälpte mormor att klippa utan riktig utbildning och hon klippte mig tills jag kom i vuxen ålder, men aldrig att mormor gjorde det fast hon hade haft egen salong.  

Men idag kunde Ebba kunde sina grejer! Jag plockade fram kameran och passade på att få ett nytt kort till min profil på Facebook, men där blir man obönhörligt avslöjad hur man än gör, Margareta som fotograf stod inför en hopplös uppgift att få en snygg bild på mig. Frisyren var bra på alla kort men det gick åt ett helt minneskort för flera tusen bilder innan jag fick en bild som inte var helt kass.

Pensionärsklippning på Klippstugan kostar 300 kronor och om sex-sju veckor är det dags igen att ordna en träff med Ebba. Eller nån annan av deras tjejer, dom är duktiga allihopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar