fredag 3 januari 2014

Don´t be rigid

Don't be rigid, everything can be the opposite of everything.

Margaretas påse från frissan.
Det stod så på en papperskasse som Margareta hade med hem från frissan. En reklamslogan för ett schampo, vad menade dom egentligen i det sammanhanget? Schampo och rigid? Vi funderade rätt djupt utan att förstå så jag var tvungen att kolla synonymer till rigid, kunde det betyda något annat? Men nej, vi  förstod ändå inte riktigt vad dom kunde mena, men strunt samma, det var en bra slogan ändå. Dumt att vara rigid, det spinner jag vidare på. 

Tyvärr var jag nog själv rätt rigid som yngre, jag visste alltid bäst och var ofta rätt osmidig, och så här i efterhand kan jag bara tycka att det ofta var dumt, man vinner så lite på det. Det är rätt roligt att utmana så jag drar nog till med lite drastiska och ogenomtänkta åsikter ibland som jag inte har några problem sen att backa från, men rigid, nej, jag tycker själv inte att jag är det så ofta nu som äldre, men alltför många andra är det. Jag får aldrig sympati för folk som är rigida så sån vill jag inte vara själv. Till vilken nytta är man rigid?

Inte så att man inte ska stå upp för och hålla på sina åsikter, och alla människors lika värde är t.ex. en sak man inte kan kompromissa med men det där dumrigida orkar jag inte med, då brukar jag tacka för kaffet och vandra vidare.

Det var en obegriplig reklamslogan för ett schampo men en förståndig levnadsregel som jag gärna delar med mig, en liten fundering i en tidig morgontimme när det var svårt att sova, men nu kom tidningen i brevlådan hörde jag så nu lägger jag mig en stund och kollar vad som hänt. Kanske somnar om en stund...

Don't be rigid, everything can be the opposite of everything. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar