fredag 31 januari 2014

After Work med PRO Kultur

Kön till baren 
Redan på 60-talet hade vi lite After Work ett tag, men det blev aldrig nån succé, sitta och tugga med kollegorna som man jobbat med hela veckan var ingen höjdare. Vårt After Work ett par gånger om året med gamla kollegerna från mitt första jobb däremot var kul och höll i sig i 10-12 år efter att det kontoret lagts ner. Populärt, välbesökt och kul men det rann ut i sanden till slut, och från mitt senaste jobb är de flesta fortfarande kvar på jobbet, men  igår var det till sist ett After Work i alla fall!      

PRO Kultur hade alltså ett After Work igår. På Harrys. Lite smått att äta, en öl och lättsam musik, gladjazz med "JaZZt for fun" ända från Arboga! Helt fullt så det här blir nog till ett stående inslag på PRO Kulturs program.

JaZZt for fun men ingen dans
Jag får väl erkänna att i mina öron har det innan jag själv blev pensionär låtit lite "bingo och allsång" över PRO men så fel man kan ha! Vi pensionärer har ju en tid när vi är åtminstone hyfsat unga och rörliga pensionärer, och då är det fint med såna här aktiviteter, och det enda som saknades igår var några kvadratmeter så att vi kunde få röra på oss till den svängiga musiken. Rollatoråldern skjuter vi framför oss.

#blogg100 nr 4 - 96 to go                


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar