måndag 30 december 2013

When I was 69 it was a very good year

Var det åldersnoja eftersom just den där låten dök upp nu när jag satte mig vid datorn? Frank Sinatras "A very good Year... But now the days are short, I'm in the autumn of the years....."  Nejdå, jag tittar framåt mot nya djärva mål!

En av "Årets höjdare 2013"
Det var ett bra år i år, 2013, och det lovar gott för framtiden. Åldersnoja har jag nog bara haft när jag som 18-åring fick frågan av en liten parvel "Vet farbror hur mycket klockan är?" . Det var i det ögonblicket min barndom tog slut och jag insåg att förfallet hade börjat.

Det har varit många höjdare i år. Resor och sånt är höjdare på sitt sätt och cykelresan till Sardinien var absolut en av årets höjdare, men jag får väl erkänna att de riktiga topparna ofta är nåt helt annat. Att sitta på bryggan med barnbarnen och kasta pinnar i vattnet och jaga skräddare t.ex. Och ta ett dopp efteråt. Cykelturerna med Margareta runt Sala med lunchmaten på pakethållaren. Eller långpromenaden runt hela Söder med kaffestopp på små caféer.

Gärna en häftig resa, många av våra bekanta vill alltid ha en resa att se fram mot, men jag är mer åt det hållet att det där småttiga är dom riktigt riktiga höjdarna. Ja, bara en promenad här i Västerås kan vara en riktig höjdare det också när man stöter på nån gammal bekant och får sig en trevlig pratstund. Skulle jag leta igenom årets blogginlägg skulle jag nog hitta många gobitar. 50-årsjubiléet av min studentexamen var en typisk gobit.

Låna dom här och spring ett varv!
Och mina allt mer sällsynta löpartävlingar är höjdare förstås. Ett marathon slår allt, årets Stockholmsmara var den absoluta toppen 2013. Egoistiskt att tänka så? Nej, when I was 69 var det ju mig själv det gällde och min 15:e Stockholmsmara var inte bara en joggingrunda. Riktigt vad det betyder för en gammal gubbe/äldre gentleman måste man vara i hans skor för att förstå.

En höjdare i år var också att ta plats i rockkören Rock Everybody. Mycket i höst har handlat om körsång och jag tror att det här nyvunna intresset kommer att hålla i sig bra länge och det är ju intressant att man även vid 69 kan få nya intressen.

Nomineringen som "Årets Modernaste Pensionär" var en höjdare, deltagandet i Blogg100 likaså. Det här intresset ska jag återkomma till i ett annat blogginlägg känner jag, det har varit både plus och minus att kommentera inom ämnet Sociala Medier.

Det är en himla massa annat som hänt under 2013 men jag vidhåller att It was a very good year!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar