söndag 22 december 2013

Ett bra julklappstips, reklam igen

Vi är nog lite tråkiga, Margareta och jag, när det gäller julklappar åt varandra. Blir det över huvud taget något blir det nåt praktiskt. Och det här som jag köpte häromdan är väl knappast ens en julklapp. Men bra ändå.
Medlemmar i Club Clas
betalar 499 för båda!

Min huvudleverantör när det gäller prylar, Clas Ohlson i Kvarteret Igor, hade lagom till jul ett kanonerbjudande som det var dumt att inte utnyttja. Extrapris på brandsläckare! 

När vi skaffade villan en gång i tiden var en brandsläckare det första vi köpte. Av en vältalig dörrknackare minns jag och den kostade mer då 1971 än vad Clas Ohlson tog nu, lurad förstås den gången. Och fortfarande blir folk pålurade alltför dyra brandsläckare läser man ibland i tidningen, och blir fast i långa avbetalningsprogram. 5-6000 kronor kan det sluta på har jag läst.

Nu hade alltså Clas O. ett erbjudande på brandsläckare. I lägenheten har vi aldrig haft någon, men det har vi nu när erbjudandet sa att om man köper en stor så får man en liten på köpet. Den stora kostade 499 kronor och den lilla svarta egentligen 399, men den behövde jag alltså inte betala. Det stora får sitta i stugan och den lilla hemma i lägenheten, det känns riktigt bra. Ett par brandfiltar borde vi också ha.

Brandvarnaren är testad, den lilla svarta är på plats, lägenheten är brandsäkrad. Lagom till jul är den stora röda också på plats men i sommarstugan. 

Nu har vi i alla fall gjort en del för brandsäkerheten.

1 kommentar:

  1. Bra julklapp. Nu känner vi oss trygga!

    HG en trappa ner

    SvaraRadera