torsdag 5 december 2013

En av de bästa julkalendrarna

Familjen Hedenhös
Julkalendern på TV ser jag alltid fram mot och årets kalender är väl en av de allra bästa någonsin. Barna Hedenhös uppfinner julen - genialt!

Och den ska avnjutas kl 7.15 på morgonen eller i undantagsfall som idag kl 18.45. Vi sitter ju oftast ensamma vid TV:n, Margareta och jag, men om man håller sig till de riktiga sändningstiderna så känns det mer riktigt, när alla ungar samtidigt sitter och kollar alltså. Men just torsdagen är vår enda sovmorgon så vi skippade morgonsändningen idag.

Jag må vara lättroad, men jag tycker alltid att den senaste kalendern är den bästa. I år är jag lite förvånad över att religiösa kretsar inte har kritiserat den, julen är ju inte uppfunnen och så kommer det ett gäng från stenåldern och fixar det, det har nog många troende synpunkter på. Könsrollerna har jag läst att en del har synpunkter på men jag tycker bara den är rolig. Och spännande! Hur ska det gå? Nu börja klockan närma sig 18.45, snart dags för 5:e avsnittet. Och när kommer långfilmen?  

          


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar