fredag 6 december 2013

Den är på väg!

Nokias huvudkontor har nog
varit inblandat
Rätt många inlägg här i Utsikten har i höst cirklat kring min mobil, "min lille finske vän" som jag kallar honom och vi trivs rätt bra ihop han och jag. Men han har konstrat lite, har det blivit ordning på honom nu? En bra mobil hör faktiskt till livets nödtorft, det inser man när det varit lite si och så med det den här hösten.

Men i dagens statusrapport hos TRE läser jag: 

Reparationen är klar, enheten är skickad från verkstad. Mekanisk reparation utförd hos Nokia.

Nu är det spännande, hur ska han må den här gången. Dom har alltså varit inne i den och skruvat! Hinner jag få tillbaka den redan idag? Precis som när barnen går och väntar på tomten går jag och väntar på min mobil!


Det är tredje gången den har varit på sjukan nu under hösten för en liten bagatell, men jag har inte gett mig och nu har den varit inne på specialverkstad, Nokias egen verkstad och fått några delar utbytta står det alltså i rapporten. Jag har haft bra lånetelefoner när jag varit utan min vanliga, men det är liksom inte samma sak.


Tre gånger har en affär rätt att försöka laga en pryl så jag har ingen rätt att klaga än och Tre har varit bra att ha att göra med och försökt hjälpa mig, men blir det en fjärde och femte gång så får jag börja morra.



Jag tog fajten!
Ett snabbt foto ut på Facebook eller Instagram, ett inlägg på Twitter, en filmsnutt till Youtube. En 6-sekundersfilm på Vine med mycket mera, det är ju så man använder sin mobil, så ingenting har varit som vanligt den här hösten, jag har legat i bakvatten. I Sociala Medier-skugga. Inte direkt att jag varit nära ett nervöst sammanbrott kanske, men en viss påfrestning har det allt varit.

Vad har då problemet varit? Jo, jag har inte kunnat vinkla bilden när jag tagit ett kort. Tänkte ett tag att jag skulle strunta i det, men jag bet ihop och tog striden - så snart jag får ett SMS från butiken får jag se om det lyckades. Att vinkla en bild i mobilen är ett av de viktigaste man kan göra med en mobil. Ringer gör jag nästan aldrig. 

1 kommentar:

  1. Vilken timing - en kvart efter att jag lagt ut inlägget messar butiken mig och hälsar mig välkommen. På med stora pälsmössan och ner mot stan!

    SvaraRadera