torsdag 14 november 2013

Som om inget har hänt

Passar bra till spinning också
Jag hade för mig att nån bok hade den titeln, men så var det visst inte. Jag hittar bara att Mikael Wiehe har använt den titeln på en sång som jag nog inte ens har hört men, nån boktitel hittar jag inte. Men det var dom orden jag kom att tänka på på spinningpasset igår. "Som om inget har hänt".  Jag är kvar i min gamla musik.

På spinningen tränar vi mest till 50-60-talsrock. Kanske nån enstaka från 70-talet och ännu mer sällan någon efter det.

Men igår började vi spinna loss till Lili & Sussis "Oh Mama" klart 80-tal. Och i ett lugnt mellanspel hade vi "Ein bisschen Frieden" som vann Schlagerfestivalen 1982, men sen var det gammal rock och nån country för resten. Jag inte kan alla artister, men t.ex. Johnny Cash o Beach Boys spinner vi till och som avslutning brukar det bli "Do you wanna dance". Med Cliff Richard tror jag, tidigt 60-tal. Och var vi inte så svettiga och det inte var så ont om tjejer på spinningen så hade det varit ett bra sätt att avrunda spinningen, men nu tar vi en kopp kaffe i stället. Samma sak på ATC-träningen:  50-60-talsrock. Med stretching till Pat Boones lugna "Bernadine".

Premiär söndag 24 november
Så till programmet i PRO-kören: Naturligtvis rock från 50-60-talet! Bill Haley, Jerry Williams, The Beatles mm. Det finns ju en ocean av gammal fin musik att ösa ur. Jag kommer inte vidare från min ungdomsmusik. Ingenting har hänt med min gamla musiksmak.

På radion har jag så några stationer inställda med "Goodies from the old days", tom den där engelska kanalen med 40-talsmusik, skamgränsen passerad? Rat Pack, Ella, Basie, Ellington jag är kvar där och med Spotify och Tunein och allt annat kommer man ju åt allt! Darin? Javisst Bobby Darin är fin!  

Men Margareta ser som tur är till att det blir lite nyare musik också mellan varven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar