torsdag 21 november 2013

Kopp på er! Nu blir det reklam!

Hazienda
Kommer att ta oss till Afrika?
Det är bara att hoppas på turen, men jag känner på mig att mitt favoritkaffe kommer att ta oss på en fantastisk resa, varför inte till Afrika för att kolla in kaffeplantagen där dom odlar mina kaffebönor som stärker oss flera gånger om dan!

Det är inte ofta jag samlar kartongflikar, men när Zoéga nu haft en kampanj så hakade jag på. Fem paket ur deras sortiment ska man köpa, det är det hela. Och det var ju lätt, vi kör ju alltid med deras kaffe.

För en kaffeälskare är det fint att det nu finns så otroligt många varianter av kaffe att välja mellan, och i kaffeshopen på stan kan det vara kul att prova lite olika sorter. Står det "Utbildad barista" på bröstet på expediten känns det dumt att bara ta vanligt bryggkaffe.

Många sorter finns det!
Men det ska smaka kaffe, inte bara mjölk. Cappucino är rätt bra men Latte är för mesigt. Dubbel Espresso är fint, gärna en Cortado, och en Macchiato tar jag gärna bara för att det låter så tufft och världsvant att säga, och Melange tog vi ofta i Provence. Ja, det är väl ungefär dom sorterna jag känner till. Inget att skryta med och på semestern så fegar jag ur lite väl ofta och bara tar en Americano.

Och hemma kör jag bara med vanligt bryggkaffe, Zoégas Hazienda: "En blandning med bönor från Östafrika, Central och Sydamerika. Den mörka rostningen gör kaffet friskt med en välbalanserad fyllighet, med toner av blå plommon och nötter. 100% Arabicabönor". 55.000 kr är förstapris, få se vart det priset tar oss.

Och lämpligt nog är det kaffepaus just nu. En välbekant doft av Kravmärkt och Rättvisemärkt Hazienda drar från köket! Kopp på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar