tisdag 1 oktober 2013

Vadå, jag egotrippad?

Välkommen till Västerås PensionärsUniversitet (VPU)
Trevliga föredrag
Nä, inte jag va? Jag tycker visserligen jag ser det på Margareta ibland, alltså att hon antyder nåt sånt, men man har ju sin blogg för att skriva av sig och ibland sätta sig själv i centrum och göra sig själv lite märkvärdig. Men "tomma tunnor etc." är det väl nån som tänker. Javisst ja, Jante...

Nu var vi i alla fall på humorföredrag igår, Pensionärsuniversitetet, VPU. Rätt trevligt och naturligtvis bara gamlingar i publiken, men vi fick skratta en hel del. Margareta träffade många gamla arbetskamrater, många från skolan hamnar i VPU, men det var första gången hon var med dit. Föredragshållaren drog bl.a. några limerickar, mer behövs inte för att min förvirrade hjärna ska gå igång. Det här fick jag ihop under dagens joggingrunda som förresten gick ovanligt fort och lätt att springa.

Men när jag får något nytt på hjärnan blir jag lite löjligt fokuserad på just det, lätt odräglig. Nu är det det här med körsång - det går väl över när det blir mer grå vardag. Samtidigt ska man ju leva i nuet. Jaja så här blev i alla fall dagens löparlimerick, och nu måste man ju ha varit med där på cykelresan på Sardinien för att förstå vad jag menade, så jag ber om ursäkt på förhand:

            Det hände mig i Orosei
            Göteborgstjejen utbrast "Oh nej!
            I "Dagny" den duger
            Men sångstilen suger
            Enda chansen är körsång för dig"


Ett litet klipp från SVT redan från första körträffen. Det var innan jag tog mod till mig.

*****  Sorry, länken har visst gått sönder. Fungerade ett par gånger..... *******  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar