söndag 6 oktober 2013

Storpremiär idag. Söndagsöppet i Sala.

Egentligen tycker jag det inte behövs så mycket söndagsöppna affärer, men man kan väl med lite dubbelmoral i alla fall tycka att det är himla bra att det nu finns en söndagsöppen affär med byggvaror i Sala.

Cheapy: nyöppnat och fräscht 
Det har jag saknat bra många gånger. När det varit kris, som t.ex. när vattenröret blev avgrävt, så har det blivit en snabbtur in till nån byggmarknad i Västerås, eller annars har man fått ta en paus i snickrandet och vänta på måndan om det saknats nån planka eller nån skruv. Rätt skönt det också ibland, men vill man fortsätta jobbet finns nu Cheapy sen ett par månader och i dag var det första gången jag handlade där på en söndag. Stort för oss Salabor!

Rätt mycket folk så det finns väl ett behov. Få se hur den andra bygghandeln gör nu, om dom också söndagsöppnar. Det är oftast bra med konkurrens, och det här var ett exempel där det absolut var bra.

DollarstoreVägg i vägg med Cheapy ligger DollarStore, också dom söndagsöppna. Jag kikade in där också och det var en hel del folk där också så det har väl saknats också den typen av affär i Sala, men det känns ju lite mer onödigt med söndagsöppet här.  

Jag brukar säga att folk inte verkar har något att göra eftersom dom slösar bort sin tid i affärer på söndan, men det har ju inte jag nåt med att göra. Och jag är i alla fall glad att det finns en söndagsöppen byggmarknad i Sala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar