onsdag 30 oktober 2013

Ett starkt försvar behövs

Perry var bäst
Inte mycket är kvar av Sveriges militära försvar längre och i fotbollen är det också rätt darrigt i försvaret, två rejäla försvarsmissar mot Tyskland sist blev två snöpliga baklängesmål. Man är redan lite orolig inför matcherna mot Portugal.

Men själv är jag rätt bra i försvarsställning. "Härtill är jag nödd och tvungen" som en gammal biskop en gång sa. Men jag får väl lite skylla mig själv som håller på med så mycket dumt. Vi hade lite diskussioner i bastun idag, men det var en lugn, vänskaplig diskussion, jag klarade mig rätt bra utan försvarsadvokat.  

Dagens diskussion började med det här att springa maraton, det är ju inte bara dumt, det är ju farligt också. "Kan ge men för livet" sa en bekant en gång och de flesta av bastukamraterna var nog överens att det är rätt dumt. Bättre att träna "lagom" i vår ålder som lite spinning en gång i veckan, men jag sköter försvaret för oss gamlingar i långlöparspåret. Vi springer vidare.

Och så är det det här med 5:2, vad ska nu det vara bra för? Tja man gör ju som man vill tycker väl de flesta men nog är det bra dumt att frivilligt avstå från mat, mat som är så gott. Men här fick jag lite medhåll, det är några andra som också är med på 5:2-tåget men som inte är lika motiverade som jag, där är det nog "hon" som är pådrivande. Hos oss driver vi på lika mycket båda två.

Så är det det här med "Sociala Medier" och smarta telefoner som är lite omdiskuterat nu de senaste veckorna. Mobilberoende, alltid vara uppkopplad och sånt har det pratats om senaste veckan, jag får vara lite försvarsadvokat här också. Ska föräldrar förbjudas ha med telefonen till dagis? Ska man helt avstå från smarta telefoner? Mycket att fundera kring.

Ja, man har ju hört det förut. En TV-fri dag i veckan propagerade man för en gång för att vi inte skulle få fyrkantiga ögon. Videon var inte nyttig, videovåld blev ett begrepp och långt innan dess var det jazzmusiken som var skadlig och riktigt långt bak var det ju t.o.m. farligt att läsa böcker, djävulens påfund...                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar