lördag 5 oktober 2013

Det kom en skur och vi fick bra biljetter

Vilka möjligheter man har nu för tiden. Jag slutar aldrig att bli imponerad hur enkelt det går nu, och hur omständligt det var förr. Det här hände oss nu på lördagseftermiddan uppe i stugan:

Vi satt och pratade häromdan om Jonas Gardell och hans senaste show, Mitt enda liv, som är så uppmärksammad. Den skulle vi vilja se "men det finns väl inga bra biljetter kvar" sa vi. När så regnet kom idag tog vi en paus. Faktiskt en tupplur också och efter stund så vaknade jag av att Margareta ropade från sitt rum: "Sover du?" "Nä, inte nu längre" sa jag yrvaket. Hon hade sett i sin mobil på Twitter att Gardell hade släppt biljetter till 4 extraföreställningar, hans tweet var bara någon timme gammal, så det borde finnas bra biljetter kvar. 

Vi kollade direkt på Ticnet och visst fanns det biljetter. Extraföreställningarna var några onsdagar och en lördagseftermiddag och vi fick biljetter på rad 5 på lördagen, det var ju lite annat än biljetter långt bak eller på balkongen. 

Så skulle vi betala. Man kan säkert reservera biljetter och betala där man hämtar ut dom, men då åker man ju på en avgift till, jag betalar alltid direkt och skriver ut biljetterna på egna skrivaren. Det är dyrt nog ändå utan extra avgifter, men ajaj, då behövde jag ju bankdosan, inte tar man med den till stugan. Men då kom jag på att jag har ju ett mobilt Bank-id i mobilen. En kvart efter att Margareta sett Gardells tweet sitter vi alltså med fina biljetter till en lördagseftermiddag i november. 

Twitter, datorn och våra mobiler och så fick vi våra biljetter. Bara en sedelärande historia hur man kan hänga med fast man sitter i en liten sommarstuga på landet. Nu ska vi bara boka tågbiljetter också.         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar