tisdag 3 september 2013

Wordfeud igen

Vi hade en liten diskussion i vintras minns jag. Margareta tyckte att jag spelade Wordfeud lite väl mycket. Jag hade väl 4-5 spel på gång som mest, så det blev väl en hel del knappande på mobilen förstås.


Men det var då det, jag insåg min begränsning och sen har det inte blivit så mycket spelande på mobilen. Mer än det jag spelar på datorn med en gammal kompis som tyvärr har blivit sjuk och är lite orörlig och inte kommer någonstans. Det ingen uppoffring för mig att ha några matcher på gång med honom, 5-10 minuter om dan brukar det bli. 8 Cities och Powerboat spelar vi och vi har tre jämna matcher på gång just nu.

Men nu har Margareta fastnat för Wordfeud som hon tyckte var så dumt i vintras. Hon kör en hel del nu mot en gammal klasskamrat i Stockholmstrakten. Några drag under dan, några under kvällen vid TV:n, och några innan hon släcker för natten, rätt vad det är åker mobilen fram. Det är väl ett jättebra sätt att använda mobilen eller datorn tycker jag, att ha några spel på gång samtidigt som man har kontakt med gamla eller nya vänner.

Men lite kul är det att nu är det inte jag utan Margareta som sitter där med mobilen och spelar Wordfeud. Det tycker jag bara är bra och om hon inte hade varit så bra i det spelet hade jag utmanat henne så vi kunnat sitta här i varsin fåtölj med varsin mobil och koncentrerat stirra på våra spelplaner i Wordfeud. Jag ska kolla i stället om det finns något lättare spel som jag kan utmana henne på.

Och vad är modernt just nu? Det kommer så mycket nytt hela tiden.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar