tisdag 24 september 2013

Samma sak varje sommar, nåt kort försvinner

Dags att sluta med såna här. 
Jag tömmer gärna plånboken på onödiga kort och annat krafs inför en semesterresa, eller när sommaren börjar. Och nästan varje år är det något kort som försvinner. Var i h-e la jag kortet?

Nu hade jag alla kort jag inte behövde på semesterresan  prydligt staplade och undanlagda på ett bra ställe. Men väl hemma för att ta ett gympass så var ändå Actic-kortet borta. Varför blev just det särbehandlat? Nu har jag letat på alla ställen utom där det ligger, så jag hämtade ut ett nytt idag, 100 kronor ville Actic som vanligt ha för ett nytt kort.

Men såna här kort börjar väl snart bli gammalmodiga. Om det inte redan nu finns så borde det åtminstone finnas en app till mobilen som ersätter plastkorten. Tappar jag mobilen kan man ju ringa till den så att man hittar den, eller så ser man på datorn var mobilen ligger med GPS.

Mitt gamla Actic-kort dyker väl upp endera dagen på ett ställe man tyckte var riktigt bra innan sommaren. Och det här var ju inte så farligt, en hundring igen. Värre häromåret för svärsonen som gömde alla sina kort, bankkort - bensinkort - medlemskort etc., och åkte på semester och glömde var han lagt dom. Det tar sin tid att ersätta en sån bunt.      
 

1 kommentar:

  1. Det finns två plus med att gömma sina kort.
    1. Man sparar pengar på att inte kunna handla så mycket
    2. Man rensar verkligen bort de kort som man aldrig använder.
    Bäst är de kort man inte behöver utan istället bara visa leg eller berätta sitt telefon nr.
    /CJ

    SvaraRadera