torsdag 11 juli 2013

Andra veckan med tvådagarsfasta

Torsdag vecka 2 med 5:2-fasta. Och vi hänger i både Margareta och jag utan några problem. Det är nästan så man blir lite extra aktiv dom här fastedagarna. Så här fördrev vi den här fastedagen:

OBS Gula ledartröjan
Efter en mager frukost, en liten tallrik fil och en kopp kaffe, tog jag en joggingrunda med Ellen till kantarellstället vid mossen, och jag hade fullt sjå att hinna med i hennes tempo, och så blev det ett dopp i ån efteråt förstås. Knappt 100 kcal till frukost, tror jag.

Vallen på Olov Jons Damm
Kaffe och vatten hela förmiddagen, sen tog vi en lätt lunch med kallskuret, 4-500 kcal högst. Små bitar och tugga långsamt är knepet, det tror jag är bra så att maten räcker länge. Sen blev det en cykeltur, Olov Jons runt. Som började med att jag redan efter några kilometer hamnade i diket! Inte av utmattning tror jag, men jag har inget att skylla på, det bara blev så. Och efter ytterligare några kilometer var det ny dramatik när vi på cykel höll på¨att krocka med en älg! "Sikta på bakbenen" har man fått lära sig, men älgen hann precis över. Vi kollade några kantarellställen också men dom var tomma och så stannade vi en stund på badet i Silvis på hemvägen för en simtur också.

Jogging - Cykel - Simning, rätt OK för en fastedag. Triathlon! Till kvällsmat blev det en liten hård brödbit utan smör med en tunn, mager skinkskiva och en tomatskiva. 75 kcal? Medan Annika och Ellen åt sin kvällsmat i kvällsolen ner på Måns Ols utan att bry sig ett dugg om kalorier.

Nu när solen gått ner och jag drar på nattmössan för att gå in i dimman så känns det lite tomt i magen förstås, men går ändå förvånansvärt lätt att klara sig på de här 5-600 kcal vi smockat i oss. Visst saknar jag mina ostmackor förstås och frukten, men det blir i morgon! Två veckor avklarade, nu blir normal mat över helgen och det är fint. Nåt grillat i morgon kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar