onsdag 12 juni 2013

Spirit of the Marathon

Idag är det en ovanlig premiär på en ovanligt intressant film. Jag skulle så gärna vilja se den men samtidigt som det är premiär är det också sista gången den visas!

Den visas på drygt 600 biografer runt om i USA som en engångsvisning! Hur mycket jag än läst div. artiklar nu ett par dar förstår jag inte vitsen med det, men det kanske visar sig. Kommer filmen till Europa senare? Det måste den väl på något sätt men kanske inte på vanliga biografer. På DVD? Eller på biografer som Elektra i Västerås?

Spirit of the Marathon II handlar om sju marathonlöpare som springer en mara i Rom och är väl mest intressant för maratonlöpare, men jag är säker att vem som helst kan se en sån här film. Utan att veta några detaljer är lätt att förstå att filmen är större än så. Den handlar naturligtvis också om stora saker som mål i livet, att övervinna svårigheter och sånt. Bara att se trailern gjorde att jag satte upp några nya mål förutom de som jag redan skrivit på joggingbloggen. Det skulle varit fint att se filmen idag i en fullsatt biograf tillsammans med Marathonvänner, det är bara vi som riktigt förstår.    

When you cross the finish line, it will change your life forever

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar