onsdag 26 juni 2013

Ännu en utmaning!

Haglöfs Outlet i Avesta
I provhytten på Haglöfs Factory Outlet i Avesta i dag upptäckte jag det: min sexpack "is no more" som John Cleese sa i en välkänd sketch. Varför blir man så avslöjad i provhytter?

Hur som helst, nu ska min gamla sexpack fram! Jag har börjat leta redan i kväll. Hur magen kan vara så rund fastän jag springer så mycket är skumt. Kan det ha med nattmackan att göra? 

Jag fick ta en storlek större T-shirt än jag tänkt där hos Haglöfs, men det är OK, det får väl ta några veckor innan det här projektet börjar ge resultat. Till kvällsmat åt vi nu bara lite lätt - räkor och grönsaker och ett par små brödbitar men det fick förstås den effekten att när jag nu suttit uppe och sett Brasilien vinna över Uruguay med 2-1 så är jag rätt sugen att ta mig en nattmacka, men det vore pinsamt att ge upp redan första kvällen.

Nej, jag tar ett glas vatten i stället och basunerar ut mitt senaste projekt här i bloggen, då är det större chans att det blir succe. Eller kanske jag kör med den där tvådagarsfastan som vi pratade om nu i Midsommarhelgen, den verkade rätt OK.

Jovisst, så gör jag! I flykten medan jag sitter och skriver det här har jag alltså ändrat upplägget för min senaste utmaning. Målet är det samma, att ta fram min sexpack, men jag kommer att testa tvådagarsfastan, det verkade så enkelt! Och så får jag lite intressant at skriva om. Jag ska bara be Margareta att ta ett kort på mig i morgon vid invägningen så jag får ett "före"-kort att jämföra med när det sen är dags att visa upp "efter"-kortet. Nu ska jag ta ett glas vatten. Skål!              

1 kommentar: