tisdag 14 maj 2013

Jag är inte mediatränad!

Nu var inte det den viktigaste insikten efter gårdagens möte med 125 bloggare och ett antal debattörer, men är ändå värt att nämnas. Det är en sak att knappa på datorn där man kan tänka efter, sudda ut och skriva om, en helt annan sak när man sitter med en mikrofon framför näsan. Och ännu värre när mikrofonen är så liten att den inte riktigt känns som en mikrofon, då säger man en hel del dumt.
Länge sen man gick med en badge
runt halsen

Jag har varit med om'et en gång förut när TV4 frågade några enkla Ja och Nej-frågor framför kameran, men det här var värre. Jag hade ett eftermöte på Historiska Museets innergård med Ninni från P4 Västmanland igår efter #blogg100-mötet.

Huvudmötet var intressant, det var första gången jag var med om nåt sånt här och knappt någon var över 50. Jo jag förstås, och innan mötet var det ett bildspel där alla deltagarnas bloggar visades på duken, och jag måste helt klart snygga till min. Jag förstår att många bloggare antingen är duktiga IT-människor med blick för design eller så har dom kontakter med kunniga Web-designers. Min Utsikts-blogg såg lite tanig ut! Men en gör så gött en kan!

Lite mer teknik skulle jag som överårig ensamseglare önskat att man tagit upp, men alla yngre är så inne i det här så det tycker dom nog är onödigt.  

Ninni och Fredrik
Intressant var det att det kommer en "historiebok" om bloggande till hösten, bloggande är redan nutidshistoria. Och med seriösa debattörer och föreläsare börjar jag efter fem år förstå att det här är ju inte trams, inte ens mina Utsikts-bloggar. Summan av alla bloggar visar mycket vad vi folk tycker och tänker så här i början av 2000-talet, nåt för forskare att bita i om 100 år...

Det var det kul att veta och sen fick jag mitt samtal med Ninni från P4 Västmanland där jag skulle velat svara så mycket annorlunda. Jag borde haft frågorna skriftligt på förhand, då hade jag nog svarat bättre och nu kunnat tala om att intervjun med Fredrik (arrangören) och Robert och mig (vi två från Västmanland) sänds i "P4 Förmiddag Västmanland" i morgon onsdag, men nu säger jag inte det så har jag ingenting sagt. Det är nog inte mycket att lyssna på.

Nya layouter på mina bloggar och intensivkurs i mediateknik sen är jag redo att möta framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar