torsdag 25 april 2013

Skrivklådan är svår. Det blev en tregångers idag!

Familjen Molander
Den här Blogg100-utmaningen gör att åtminstone jag blir mindre nogräknad. Så det blev en fundering till bara för att det är skoj att skriva lite. Tredje inlägget för dagen.

SVT gör nästan alltid kanonbra serier som nu senast Molanders. Intressant för tonårsfamiljer, men den  passade bra för oss också. Hoppas det blir en fortsättning. Svenska SVT-serier är och förblir favoriter.

3:e säsongen. Då vaknar vi....

Elaine har avancerat i Veep 
Men så sa vi häromdan att vi måste allt hänga med och se lite annat också och började lite lätt med danska Borgen som man hört så mycket om, och politiska intriger är ju alltid aktuellt. Och som av en händelse såg vi att Elaine från Seinfeld blivit vicepresident i USA i Veep, det måste man ju också se, politik det också alltså. Så vi slog på TV:n 22.15 i tisdagskväll, alldeles för sent för oss, men vad gör man inte för att hänga med. Rätt kul, men med en blixtsnabb dialog när man själv börjar bli kvällstrött så var det jobbigt att bara hänga med och hinna lyssna.   

Det var då det slog mig, vi har ju HBO, en filmkanal med alla amerikanska serier. Gratis! Eller ingår i vårt Telia-abonnemang i stugan om man ska vara noga, men jag fattade inte förrän i går kväll hur man riktigt kan använda den! Det är inte lätt att hänga med i allt nytt som prackas på oss stackars äldre konsumenter, men den här har jag ju inte betalt något för så det är väl OK.

Jag började direkt igår att kolla en gammal Monty Python-film och det finns många bra svenska filmer där också, och sen ser jag att Veep finns där också, precis vad vi behöver! Nu har vi chans att hänga med i den där reptilsnabba dialogen om vi kollar på tider vi är utvilade. Set finns en massa bra serier, Game of Thrones t.ex. verkar vara populär, få se om jag får tid att kolla den, men fantasy är inte riktigt min tekopp. När utbudet nästan är oändligt måste man vara lite mer selektiv, annars blir man väl hängande framför TV:n eller datorn för jämnan, och så mycket tittar vi inte på TV.

Men nu förstår jag till sist vad HBO är. Det tar lite för lång tid ibland innan poletterna ramlar ner.                              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar