onsdag 10 april 2013

Dramatik i natten

Jag har nog satt en liknande rubrik många fler gånger, mycket händer ju i den svarta natten, men nu var det alltså dags igen.

Det här började med en smäll. Vi sov så skönt både Margareta och jag, och jag vaknade med ett ryck, vad var det som hände? Jag låg och lyssnade ett bra tag på efterskalvet - om det var någon inne i lägenheten borde man väl höra något mer ljud till slut, men det var knäpptyst. Var det kanske i en dröm som det smällde till? Hade vi haft katt hade man ju kunnat skylla på den.

På plats igen
Till slut fick jag ge mig upp och kolla. Kanske badkarsfronten ramlat ner, det hände grannarna ovanför oss en natt för några år sen när tjejen i familjen hade FF och lite ungdomsgård. Den gången fick jag gå upp mitt i natten och ringa på och be dom dämpa sig, det var vanlig arbetsdag dan därpå. Men hos oss satt badkarsfronten på plats.

Jag gick runt och letade efter spår, men allt såg normalt ut, tills jag hittade orsaken, det var IKEA:s fel! Diskborsten från dom har en sugpropp och nu hade den släppt och ramlat ner i diskhon. Jag somnade om, men Margareta var vaken flera timmar av den här dramatiken.

Nu är det bara 3 veckor kvar på #blogg100-utmaningen. Bland oss som deltar i utmaningen pratas det om en sammankomst med utvärderingar och paneldiskussioner. När jag läser andras bidrag skäms jag inte för mina, men om det är värt att försöka utvärdera och diskutera diskborstar, och som för några dagar sen tandborstar, är jag inte så säker på. Jag är osäker på om jag törs vara med på slutträffen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar